Obiecany zestaw dla starszych/ lepszych poziomem uczniów oraz kursantów:)
62 strony.
Zestaw na passive voice, reported speech oraz conditional sentences.
Czytając wpisy na blogu można zauważyć że kocham rzepy:)
Tutaj też je użyłam, nie będę oszukiwać, że do tego pomysłu wykorzystałam pizzę:)
9 lutego obchodziliśmy Światowy Dzień pizzy (kocham)Jak połączyć pizzę i angielski? Wiadomo -> można uczyć jedzenia, dodatków, i dialogu w restauracji:)
Ja postanowiłam to wykorzystać do nauki okresów warunkowych, mowy zależnej i strony biernej.
Zabawa jest prosta, wycinamy i uczniowie muszą połączyć zestawy.
Oczywiście nie mieszamy wszystkiego tylko wybieramy co potrzebujemy.
W każdym zestawie jest teoria – wiedza. Nie musimy rzepować, uczniowie mogą po prosty połączyć zdania. W pliku jest instrukcja do gry i zabawy:):)Ja ma jeszcze pomysł na takie małe bingo. Rozdajemy dzieciom po 2-3 zestawy na parę, zależy jak dużą mamy grupę. Sobie zostawiamy tę cząstkę pizzy z poprawną odpowiedzią. Dzieci piszą zdania w zeszytach ewentualnie ustnie mówią poprawną wersję. Jeśli wszystkie powiedziały swoje zdania, to my losujemy zdania z naszych cząstek pizzy i czytamy na głos. Te dzieci, które je mają się zgłaszają i dajemy im ostatnią część pizzy. Wygrywa ta para/ dziecko, która zdobędzie wszystkie pizze najszybciej:)
W mowie zależnej pizza ma kształt sześcioboku ponieważ… łatwiej jest wyciąć taki kształt niż kółko:) Ale również działa świetnie:)
W zestawie są również 2 gry planszowe.
Jedna na okresy warunkowe – 4 okresy warunkowe, 16 zdań w każdym okresie warunkowym. Możemy grać na planszy, możemy narysować planszę na tablicy. Lub grać na lekcjach indywidualnych.
Druga plansza jest na ćwiczenie mowy zależnej i strony biernej. Tutaj również mamy po 16 kart do każdego zagadnienia. Razem 96 nowych zdań do ćwiczenia tych zagadnień.
W tym wpisie znajdziecie planszówkę na czasy gramatyczne, a w tym link do mojej grammar dice:)
planszówka na czasy grammar diceEnjoy
Agata
Super!
Fantastic!