Posted on Dodaj komentarz

Dokładanka – szybka gra na powtórkę metodą stacji

Co by tu porobić przy środzie 🙂 A może „dokładanka” metodą stacji na punkty?

Początek drugiego semestru i koniec roku to dobre momenty na powtórkę słownictwa;)

Co to dokładanka? Co to metoda stacji?

Dokładanka to nic innego jak najprostsze narzędzie do powtórki słówek. Nadaje się od klasy 3 SP w górę:)

Potrzebujemy tabelę w wordzie możemy mieć 4×4 lub 5×5, zależy ile słówek chcemy powtórzyć.

Ja przygotowuję moje dokładanki tematycznie. Ale możemy mieć wszystko co byście chcieli:) od reagowania po 3 formy czasownika.

Tu mam przygotowane dla klasy 2-3 SP zestawy na:

Family and pets

Food

Toys and school

Body and clothes

Animals

Numbers

Colours

Weather and seasons

House and furniture

Jobs and city

Razem 20 stron (10 par po 2 grupy) dostępne tutaj. Już tłumacze zasady jak gramy.

Dzieci dzielimy na pary.

Kartki drukujemy na różnych kolorach i laminujemy. Następnie wycinamy POLSKĄ WERSJĘ JĘZYKOWĄ żeby zostały małe kwadraciki z polskimi wyrazami. Następnie taki zestaw dzielimy na pół. Jedno dziecko dostaje jeden zestaw i drugi. Rysujemy szybką tabelkę z imionami dzieci:

Ola Wojtek
         

Dzieci po kolei zaczynają dokładać słowa polskie do znaczeń angielskich. Kiedy dziecko przyłoży ostatni kwadracik z linii w pionie lub poziomie to otrzymuje 40 lub 50 punktów (w zależności czy mamy planszę na 4 lub 5 słów w linijce, każdy kwadracik to 10 pkt, niezależnie, które dziecko przyłożyło który kwadracik, to które położy ostatnie i tak jakby uzupełni linię to dostaje punkty) Następnie sumujemy punkty i wygrywa to dziecko, które zdobędzie więcej punktów – to oczywiste:)

Jak zrobić to samemu dla starszych dzieci, na inne słówka?
Potrzebujemy tabelę w wordzie musi być w tym samym miejscu i kratki muszą być takiej samej wielkości. Następnie wpisujemy słowa. W jedną tabelę po angielsku, w drugą po polsku. Drukujemy na kolorowych kartkach laminujemy i wycinamy:)

A teraz metoda stacji.

Plansze wraz z kwadracikami kładziemy na stolikach w różnych miejscach sali. Dzieci dzielimy na pary. Następnie dzieci w tych parach przechodzą od jednej planszy do drugiej zdobywając punkty. I na koniec dzieci dostają np. 2 plusy dla osoby, która wygrała sumując wszystko i 1 plus dla drugiego gracza albo naklejka czy co tam uważacie Warto mieć jedną, dwie plansze w pogotowiu, żeby ewentualnie dać dzieciom jeśli skończą wcześnie:)

Mam nadzieję, że Wam się przyda:) Dajcie znać w komentarzu:) oznaczcie kolegę/koleżankę we wpisie na FB którzy chętnie skorzystają z tej zabawy:)

A zestaw jest do pobrania tutaj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *