Opublikowano Jeden komentarz

Tic-tac-toe

Tic-tac-toe -> kółko i krzyżyk jest zabawią wielofunkcyjną. Można bawić się jako główne zadanie, można jako time filler na koniec zajęć, może jako time breaker – jeśli widzimy, że dzieci potrzebują przerwy.

Jak gramy -> na słówka.

Co potrzebujemy -> Taśmę malarską:) i gramy na podłodze:)

Taśmę naklejamy na podłodze -> dzieci się bardzo cieszą:) mąż też się ucieszy że może pojechać do słynnego DIY shop ale bez taśmy niech nie wraca:)

Jak nakleimy taśmę na wzór pola do kółka i krzyżyk układamy flashcardy – tak, aby obrazek był do podłogi, żeby dzieci nie widziały co na nim jest. Możemy mieć przygotowane małe karteczki z narysowanymi krzyżykami i kółkami, które będziemy dawać dzieciom, które podchodzą do planszy i wybierają obrazek – oczywiście położyć mogą wtedy kiedy powiedzą co jest na obrazku. Jeśli nie potrafią to niestety nie mogą, ewentualnie drużyna może pomóc. Wygrywa ten team, który ułoży kółka lub krzyżyki w równej linii:) jak w normalnym kółko i krzyżyk.

Nie mamy taśmy? Nie ma problemu, możemy grać na tablicy, rysujemy plansze na tablicy i obrazki wieszamy na magnesy na tablicy.

  • Na gramatykę?

Jeśli już przeczytałaś mój blog wiesz, że mam grammar chips – czyli patyczki laryngologiczne uniwersalne do ćwiczenia czasów. Tutaj jest wpis

grammar chips jest TUTAJ

Ponownie możemy grać na podłodze lub na stole – wtedy zamiast obrazków mamy patyczki, również do góry nogami. Ćwiczymy różne czasy, tzn porównanie? Nie ma problemu tutaj mamy określniki czasu do planszówki, ale też możemy je szybciutko napisać sami. Dzieci podchodzą biorą patyczek i określnik czasu i mówią zdanie.

planszówka jest TUTAJ
Gdy dziecko lubi policję najbardziej na świecie, wszystko może robić za kółko/krzyżyk:)

Jeśli dobrze, mogą położyć kółko/krzyżyk i następna osoba.

Klasa 7 na czasowniki po których używamy formy full infinitive lub gerund. Najlepsze jest to, że sami sobie stworzyli te kartki z czasownikami:)

Jeszcze jeden pomysł na tablicy?

Rysujemy pole do kółka i krzyżyk i dopisujemy określniki czasów, które chcemy ćwiczyć. Dzieci podchodzą i magnesami doczepiają kartki z kółkiem/krzyżykiem ale zanim to zrobią muszą wylosować kartę z czynnościami I powiedzieć zdanie:)

karty z czynnościami z maratonu gramatycznego są TUTAJ


Macie swoje pomysły na tic tac toe?

Podzielcie się ze mną i światem!

1 komentarz do “Tic-tac-toe

  1. May I just say what a comfort to uncover somebody
    who truly knows what they’re talking about over the internet.
    You certainly understand how to bring an issue to light and make
    it important. More people should read this and understand this side of your story.
    I was surprised you aren’t more popular because you surely possess
    the gift.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *