Ferie, ferie i po feriach.
W tym roku trochę inaczej spędziłam ferie ponieważ spontanicznie trafiłam na półkolonie z moimi ulubionymi piłkarzami z Espanoli i ich cudownymi trenerkami Viki i Olą.
Potem 4 intensywne dni na Sycylii i oczywiście – przeziębienie. No bo jak ticzer ma wolne to wtedy najlepiej się choruje.
Ale do brzegu.
Koniec ferii to cudowny czas na brain warm up dla naszych uczniów.
Ja przygotowałam zestawienie 5 łatwych zabaw na dobry początek. 5 zabaw które można zaproponować tym młodszym i starszym uczniom.
Zabawa numer 1 – snake game.
Dzielimy uczniów na 2 grupy. Każda grupa potrzebuje 1 kartkę może być A4 lub A5 i coś do pisania. Uczniowie siedzą w rzędzie lub w kole. Na tablicy nauczyciel zapisuje słowo np CAT i zadaniem uczniów jest napisać po kolei słowo które zaczyna się na ostatnia literę poprzedniego słowa. Np. Cat – tired – door – rabbit. Co ważne każdy uczeń w grupie musi napisać słowo, kartkę sobie podają. Na zabawę maja np 7 minut potem nauczyciel zbiera i sprawdza słowa – te bezbłędnie napisane liczą się za 2 punkty a słówko z literówka 1 punkt (lub zero jak jest bardzo blednie napisane). Następnie liczymy punkty.
Zabawa numer 2 – Dice writing game
Do tej gry potrzebujemy kostkę do gry, mogą się przydać karty obrazkowe (jakiekolwiek – uniwersalne). Na tablicy wieszamy 6 obrazków (albo układamy na podłodze) i oznaczamy który obrazek to 1/2/3/4/5/6. Następnie uczeń rzuca kostka i musi napisać słówko które wylosował. Uczniowie mogą bawić się indywidualnie lub w grupach lub parach i otrzymują punkty jeśli zapis słowa jest poprawny.
Możecie również skorzystać z moich planszy i pomysłów na te grę tutaj.
Zabawa numer 3 – Alphabet game (New)
Szybka wersja gry Państwa-miasta ale ustnie:)
Idealnie by było jeśli uda nam się stworzyć grupy 6 osobowe. Każdą osoba z grupy dostaje karteczkę z kategoria (albo kraj, jedzenie, zwierzątko, hobby, miejsce w kraju albo przymiotnik) i zadaniem tej osoby jest powiedzenie słówka z kategorii na daną literkę. Skąd literka? Najbardziej fair jest kiedy nauczyciel mówi w głowie alfabet a uczeń mówi stop. I wtedy nauczyciel podaje literkę. Możemy tez napisać literki na małych karteczkach i losujemy. Ważne, 1 literka jest dla 1 grupy. Pozostałe mogą się bawić i na przykład pisać swoje odpowiedzi/pomysły i jak się nie uda danej grupie powiedzieć słowa to inne grupy mogą spróbować zdobyć punkt. 1 słowo jeden punkt. Kategorie możemy mieć różne – mogą być Walentynki, past simple, Christmas. Jeśli macie mniejsza grupę to podzielcie mniej więcej po równo i jedna osoba będzie miała do powiedzenia dwie lub 3 kategorie:) da radę:) Plansze znajdziecie tutaj.
Zabawa numer 4 – reakcje językowe lub Questions race.
Wybieramy który zestaw z 3 które są dostępne nam akurat pasuje. Zestawy są dla klas 3-5, 6-7 oraz reakcje językowe do E8. Zasada jest prosta. Pierwsze dziecko zaczyna czytać kartę od góry (karta z gwiazdką – np. My dream job is youtuber) a potem czyta pytanie poniżej – What’s your name? I następne dziecko, które ma kartę z odpowiedzią na te pytanie mówi/czyta My name is… i tak dalej i tak dalej. Zestaw questions race dla młodszych jest tutaj, starszych tutaj a reakcje do E8 – tutaj.
Zabawa numer 5 – Where is the hamster
To jest chyba zabawa, której nie trzeba przedstawiać 🙂 Te osoby które się pojawiają na moim FB czy tu na stronie znają ja bardzo dobrze;)
Zadaniem uczniów jest znalezienie chomiczka. Jest zestaw easy – tutaj oraz wiele plansz tutaj. Postanowiłam tez zrobić nowe i je znajdziecie tutaj:)
Miłego powrotu do szkoły po feriach. Damy radę:)