StoryBits mam od niedawna, ale już je kocham!
Zestaw kart konwersacyjnych składa się z 54 pięknych obrazków, które można wykorzystać do ćwiczenia konwersacji, gramatyki oraz pisania. Zaraz opowiem wam jak możecie to zrobić.
Co bardzo ważne, obrazki są naprawdę interesujące i bardzo ciekawe.
Uwaga! Karty zostały zaprojektowane z myślą o młodzieży i dorosłych kursantach. Dlatego, jeśli planujecie wykorzystać je na zajęciach w szkole podstawowej, warto przed zajęciami oddzielić obrazki, które nie nadają się dla najmłodszych od reszty.
Pomysł nr 1.
Sprawdzi się nawet w dużych grupach! Uczniów dzielimy na mniejsze grupy, np. 3 osobowe. Rozdajemy 1 kartkę A4 na zespół. Następnie dzieci piszą liczby od 1 do 5 na kartce. Nauczyciel wybiera obrazek i pokazuje go wszystkim dzieciom przez 10-15 sekund. Następnie grupy się rozchodzą w różne miejsca w klasie (każdy zespół osobno) i zapisują odpowiedzi na 5 pytań, które zadaje nauczyciel. Następnie sprawdzamy odpowiedzi i przyznajemy punkty – poprawna odpowiedź – 1 punkt. Pokazujemy 10-15 obrazków zależy ile mamy czasu i czy dzieciom się zabawa nie dłuży .
Pomysł nr 2
Do tego zadania potrzebujemy kartki A4 dla każdego ucznia lub pary – w zależności od tego na jaki tryb pracy się decydujemy. Każdy uczestnik zabawy dostaje obrazek oraz kartę. Prosimy aby na białych kartkach A4 napisali jak najwięcej słów i zdań związanych z obrazkiem, który dostali. Dajemy na to zadanie około 10-15 minut. W starszych klasach możemy dodać zwroty związane z opisywaniem obrazka: in the picture I can see, the picture shows, in the background, in the foreground. Lub poprosić o opis całego obrazka. Po napisaniu zdań/słówek zbieramy karty obrazkowe i kartki na których dzieci pisały. Następnie mieszamy obrazki i ponownie rozdajemy uczniom. Nauczyciel czyta na głos opis obrazka, słówka i frazy spisane wcześniej przez uczniów na kartce. Uczeń, który ma opisywany obrazek zgłasza się i dopasowuje obrazek do tekstu. Może sam coś dodać np. jedno zdanie dodatkowo.
Pomysł nr 3
Do wykonania tej zabawy potrzebujemy minutnik, np. z gry 5 sekund lub jakiś inny timer. Ustawiamy na 5 lub 10 sekund i wybieramy obrazek. Ja zaczynam od najłatwiejszych obrazków. Następnie pokazujemy uczniowi grafikę. Zadaniem ucznia jest nazwanie jak największej ilości przedmiotów przedstawionych na karcie.
Pomysł nr 4
True/False
Ponownie dzielimy klasę na kilka grup i rozdajemy obrazki. Uczniowie tworzą zdania (używając konkretnego czasu gramatycznego, który z góry narzucimy – np. past simple) Po ułożeniu 10 zdań grupy zamieniają się miejscami i wykonują zadanie, które polega na przeczytaniu zdań i określeniu, czy są one prawdziwe czy fałszywe.
Mam dla Was niespodziankę;) Na tajemne hasło agatajodko2019 otrzymacie 15 % rabatu. Kod uaktywni się 30.03 i będzie ważny do 14.04 włącznie
Rabat 15% dotyczy tylko i wyłącznie StoryBits oraz produktów zbiorczych, w skład których wchodzą również karty np. zestawu StoryBits i Story Cubes Link do produktu jest tutaj.
Miłego korzystania i miłej zabawy!
I truly appreciate this post. I have been looking all over for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thx again