Do gry potrzebujemy około 10 kopert.
Koperty możemy dać dzieciom do pokolorowania, na kółku lub zajęciach dodatkowych, możemy zrobić to też same, ale frajda jest jeśli zrobią to same.
W klasach 1-3 do kopert chowamy flashcards – karty obrazowe.
Jak już mamy gotowe koperty z flashcardami to ustawiamy dzieci w kole, mogą siedzieć, mogą stać.
Puszczamy muzyczkę (ja używam aplikacji z gorącego ziemniaka) i w pewnym momencie zatrzymujemy piosenkę. W trakcie piosenki dzieci podają sobie koperty. (możemy mieć tyle kopert ile jest dzieci wtedy każde dziecko będzie musiało wykonać zadanie)
Jak muzyka się zatrzyma dzieci wyciągają jeden obrazek z koperty i muszą powiedzieć co widzą na obrazku.
W starszych klasach od 4 do 8 dajemy dzieciom małe karteczki i musza napisać słówka po polsku – związane z tematem, który teraz przerabiamy albo, te które pojawiły się już wcześniej na lekcjach. Możemy wykorzystać też do tego trimino i włożyć tam trójkąciki z trimino czy to w języku polskim czy w angielskim. Trimino też znajdziecie u mnie na stronie:)
Potem karteczki chowamy do kopert i koperty rozdajemy dzieciom. Puszczamy muzyczkę i dzieci podają sobie koperty. Muzyka stop – dzieci wyciągają jedną kartkę i mówią słówko po angielsku lub po polsku. Jeśli nie znając słówka to niestety odpadają i tak do końca aż zostanie jeden zwycięzca. Koperta która zostaje po dziecku, które nie odpowiedziało i odpadło, zostaje i jedna osoba podaje dwie koperty razem i ktoś następny będzie musiał odpowiedzieć na dwie koperty, trzy itp. Itd.
Bardzo fajna zabawa;)
➡️ Bonus – ja chowam te kolorowe pianki przy porównywaniu czasów i uczniowie losują kolor i układają zdania wg umowy że np. Żółty to past simple a pomarańczowy to present simple a karty obrazkowe leżą na stole przed nimi.❤️💪👏
Miłej zabawy! I miłego weekendu.
Świetne! Wykorzystam to z moimi przedszkolakami na zajęciach z francuskiego
Super! powodzenia:) i miłej zabawy