Posted on Dodaj komentarz

Autumn Contest

Kocham kreatywne zadania – konkursy. Szczególnie te wewnątrzszkolne.

Mam małe doświadczenie:) Christmas Contest i Easter Contest zawsze robią furorę wśród dzieciaków nawet w czasie pandemii.

Jesiennej edycji jeszcze nie było a widziałam zapotrzebowanie, szczególnie wśród tych młodszych klas.

Ciągle robię coś dla starszych więc teraz powstała wersja dla młodszych.

10 różnych zadań.

Wierszyk, piosenka, kodowanie, snake, krzyżówka, rebusy…

Można podzielić te 10 zadań na 5 jesiennych tygodni, po dwa zadania na tydzień.

W poniedziałek mówicie o 2 zadaniach oraz wywieszacie uczniom dwa zadania do zrobienia.

Chętnym rozdajecie karteczkę do zbierania podpisów lub pieczątek.

Wklejają do zeszytu i zbierają za wykonanie zadania.

Cały Teacher’s do pobrania i pdf też:)

Wszystko jest dostępne w sklepie:)

Od Was zależy jaka będzie nagroda:)

Enjoy:)

Posted on 2 komentarze

Devil catepillar czy flower power?

Jako nauczyciele znacie swoje dzieciaki najlepiej i będziecie mogli zdecydować, która opcja sprawdzi się lepiej:)

Moim zdaniem wygrywa Devil Catepillar ale kwiatki w 4 klasie też robią swoją robotę:)

Devil catepilar pomysły są tutaj.

Flower power tutaj

Pierwsze gąsienice rysowałam kilka lat temu i zaczęłam od prepositions of time -> in/on/at

6 klasa się zakochała.

W 8 klasie można tak zrobić z gerund lub infinitive.

Można tak sprzedać każdy czas, zagadnienie gramatyczne.

Można zrobić coś o sobie.

Można powtórkę słówek:)

I wtedy mamy małą zabawę: 2 grupy i muszą narysować najdłuższą gąsienicę ze słówkami do danej kategorii. Uczniowie dostają krótką gąsienicę, której muszą dorysować brzuszki i im więcej brzuszków z poprawnymi słówkami tym lepiej.

Ja polecam rysowanie od 1 do 8 klasy. Nie codziennie w tych starszych klasach ale jako taki przerywnik, wstęp, 5 minutowe zapełniacze przed dzwonkiem.

Sprawdzą się super;)

Miłej zabawy:)

Posted on Dodaj komentarz

Dzień kropki – Dots power of 3

15 września obchodzimy Dzień kropki:)

Jedną z rzeczy, które powinny być w klasie lub torebce nauczyciela są kostki. Mogą być malutkie, mogą być większe, mogą być kolorowe, mogą być skonfiskowane z jakiejś gry ze świetlicy…

Znajdą się na pewno jakieś:)

Ja moje nabyłam w tigerze:) i bez nich nie wychodzę z domu a jak już wyjdę i się zorientuję, że nie mam to idę do świetlicy… i szukam gry z kostką:)

Poniżej jest mój najnowszy pomysł na kostkę o którym będę mówić na szkoleniu I love Teaching, zapisy -> www.iloveteaching.pl

  1. Dice writing

Co robimy – pobieramy materiał tutaj drukujemy i laminujemy.

Uczniowie losują karty i rzucają kostką, który numer wylosują – muszą napisać.

Może to być konkurencja – dwie drużyny jedna drużyna losuje (rzucając kostką) słowo dla drugiej drużyny – napiszą dobrze – jest punkt.

Na każdej karcie są też podpowiedzi ale ja uważam że zabawa w skojarzenia też jest ok. Co skojarzą to napiszą – działa – punkt.

Nie możecie wydrukować tych moich kart? A macie flashcards? Super! Ponumerujcie flashcardy od 1 do 6 i uczniowie muszą napisać to co jest na obrazku:)

  • Grammar Dice Game

Jeśli mamy kropki i kostkę to nie mogę nie wspomnieć o mojej ukochanej Grammar Dice Game (można kupić w sklepie:)) Moja pierwsza gra w pdf. Jestem z niej dumna. Wszystko zrobiłam w paincie, teraz wykorzystuje do tego genially…:) Cały wpis o Grammar Dice Game jest tutaj

Szkolenie z genially ciągle można kupić wtedy dostaniecie nagrania i materiały oraz zaświadczenie -> tutaj

  • Dice categories or dice letters

Najszybsza gra na świecie w dwóch odsłonach.

Każda ilość kropek na kostce odpowiada kategorii albo literce. Uczniowie rzucają dwoma kostkami. Jedna jest do kategorii lub litera, druga do ilości słów. Możemy liczyć punkty – tyle punktów ile oczek, pod warunkiem, że tyle słów do kategorii albo do literek wymyślą…

1 – body

2 – family

3 – food

4 – toys

5 – animals

6 – hobbies

Kategorie i literki zmieniamy jak chcemy:)

Mam nadzieję, że Dzień Kropki zagości na Waszych lekcjach, nie tylko 15 września:)

Have fun

Agata

Posted on Dodaj komentarz

5 x BINGO!!!

Kocham Bingo – od przedszkola do egzaminu 8 klasy.

W każdym dzieciaczku jest chęć rywalizacji i wygrywania. No dobra. Prawie w każdym:)

A bingo to moja miłość:)

W tym wpisie pokaże Wam 5 pomysłów na bingo.

Gotowi?

  1. Sposób nr 1 -> najprościej Liczby.

Wiadomo. Prosimy aby dzieci napisały 5 liczb/cyfr od 1 do 10/20/50 w zależności co chcemy poćwiczyć a my z głowy mówimy liczby/cyfry w różnej kolejności:)

Przy większych liczbach warto zawęzić np. do 20 do 30 czy do 40 itp. Itd…

  • Słówka i obrazki.

Ale jak to słówka? Nie da się. Ano się da… Coraz więcej podręczników wprowadza listy słów, które uczyły się dzieciaki w danym unicie. Więc prosicie aby wybrały np. z kolumny pierwszej 5 słów losowo i znowu czytacie randomowo słowa z tej kolumny a dzieciaki skreślają, wygrywa pierwsza osoba, która skreśli wszystkie:)

Młodsze dzieci mogą spokojnie narysować na szybko obrazki w zeszycie;)

Tutaj jest też wpis o Bingo na dywanie od English on fleek na słówka:) polecam.

  • Funkcje językowe

Nie no funkcji językowych się nie da. NO WAY.

Ano da się. Jednym z zadań na egzaminie 8 klasisty jest słynne zadanie, polecenie kończące się zdaniem „JAK TO POWIESZ”

Moje ulubione:) (taki joke:))

Ja przygotowałam dla Was materiał z książki Repetytorium Pearson.

Po 2 unity do czterech kart. Na jednej karcie linia jest przerywana -> tę drukujemy na kolorowej kartce, laminujemy wycinamy. A resztę tylko drukujemy na kolorowej kartce i laminujemy (bez wycinania:)

Jak gramy. Rozdajemy uczniom np. 3 osoby na kartę lub 2 (można wydrukować tych stron więcej w zależności ile mamy uczniów:))

A nauczyciel czyta polecenie np.: Twoja mama każde Ci posprzątać pokój, a ty pytasz czy naprawdę musisz” Jak to powiesz? I wtedy kto ma na karcie zdanie „Is it necessary?” mówi na głos i nauczyciel wręcza mu polską wersję. Bingo ma jeśli uzbiera 3 plansze po polsku w poziomie lub w pionie.

Materiał jest tutaj

  • Gramatykę -> 3 formy czasownika, present simple, past simple, present continuous…

Dominka z Funglish zrobiła bingo na present simple i na reakcje dla klas 1-3. Ja za pozwoleniem Dominiki dorobiłam bingo na past simple, które znajduje się tutaj🙂

               Jak gramy? Rozdajemy uczniom obrazki, najlepiej po równo, można na drużyny, na pary, zależy ile mamy uczniów.

Następnie losowo czytamy zdania z planszy, które wycięliśmy z kartek z przerywaną linia. Twierdzenia, przeczenia, pytania na past simple.

Ale można to wykorzystać na każdy czas, na każdą formę.

Na 3 formy czasownika? Pamiętacie interaktywną książeczkę? Link jest tutaj. Ja daje uczniom plansze z rzepami z pustymi lukami. Najpierw losuje pierwszą kolumnę, następnie drugą i trzecią. Wygrywa ta para/osoba/grupa, która pierwsza ułoży całą planszę.

  • Reakcje.

I mój ulubiony temat i ulubiony mojej (byłej:() 8 klasy. W końcu dla nich to powstało a co powstaje z miłości jest super:)

Tutaj znajduje się 13 zestawów na akcja reakcja do egzaminu 8 klasisty. Jak to wygląda? Cały wpis o tym zestawie jest tutaj więc serdecznie zapraszam.

Będzie mi bardzo miło jak dacie znać, które bingo podoba Wam się najbardziej:)

Share and enjoy:)

Posted on 11 komentarzy

Warm up quizy – 3 lekcje bez podręcznika na dobry początek

Wiem, że nic nie wiem.

Albo co to będzie nie wie nikt…

Jedyne co jest pewne to to, że rok szkolny się zacznie. Jakoś.

Dlatego przygotowałam dla was 3 quizy na początek roku szkolnego dla klas 3-7.

8 już będzie za stara troszkę, ale można pomysł zmodyfikować i wymyślić coś dla nich teżJ

Pamiętacie Familiadę? Nie, nie tę z prowadzącym znanym z najlepszych żartów…

Mój pierwszy wpis na fb – TIE – teaching is easy i tutaj to był właśnie pomysł na familiadę -> Family Feud.

Moje dzieci w klasie uwielbiają. Dzisiaj wracam z zestawem do klasy na granie indywidualne,  w parach lub 2 drużynach też:) Zależy ile macie uczniów.

Wy podejmujecie decyzję.

Następnie uczniowie piszą na kartce liczby od 1 do 10.

I włączamy prezentację na projektorze lub telewizorze interaktywnym, zależy co macie w klasie:) Ja zrobiłam te prezentację zwykłych slajdach ponieważ tak jest łatwiej i dawać czas uczniom na odpowiedź i panować nad tym co się wydarzy:)

Mamy zasady. 10 pytań do każdego uczeń/drużyna podaje JEDNĄ odpowiedź, młodsze klasy mogą rysować, starsze piszą.

I czekamy aż na następnym slajdzie pojawią się odpowiedzi.

Jak w familiadzie – ankietowani odpowiedzieli (czyli ja:)) i za każdą odpowiedź, jeśli się pojawiła, uczniowie dostają punkty. Jeśli nie ma odpowiedzi, to wiadomo. Można też troszkę ułatwić i np. 2 pkt dostaje każdy, nawet jeśli jego odpowiedź się nie pojawiła – zależy od was.

Słownictwo, które pojawia się w quizach jest z książki „Angielski na medal cz.1 i 2”

Bardzo lubię ten zestaw i kiedyś był obowiązkowym podręcznikiem dodatkowych dla moich uczniów.

Od kolorów, po miesiące, zwierzęta, jedzenie czy meble.

Zestawy są tutaj:

Rainbow set – quiz 1

Story reading set – quiz 2

Clown set – quiz 3

Mam nadzieję, że pierwsze 3 lekcje bez podręcznika też(!!!) będą super:)

Kolejne pomysły już wkrótce:) zróbmy 10 lekcji bez podręcznika, dla mnie to 2 tygodnie, dla niektórych prawie miesiąc…

Powodzenia!

Posted on Dodaj komentarz

Co ja robię tu…

To nie będzie wpis o nowej grze czy pomyśle na wprowadzenie nowego materiału.

To będzie wpis trochę „dawno, dawno temu…”

Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się/ zastanawiałeś się dlaczego jesteś nauczycielem?

Lubisz dzieci?

Od małego uczyłaś misie i lalki?

Ja nie…

Hand holding question mark

Do drugiej klasy liceum myślałam, że będę prawnikiem (trochę lubię się kłócić:)). Potem myślałam nad radcą prawnym (niedaleko do prawnika:)) czy notariuszem… Potem był pomysł PR i rzecznika prasowego, ale mój tata stwierdził, że się do tego nie nadaje (serio??:))

I nagle, dwa lata ode mnie starsza kuzynka zaczęła studiować anglistykę (kocham Kamilkę całym sercem a mój Partner Życiowy twierdzi, że jakbym mogła to bym się z nią ożeniła:) ale nie mogę:))

I wtedy zapaliła mi się lampka! Lubię angielski, kocham Kamilkę no to ja też będę studiować anglistykę:)

W sumie nie wiedziałam co potem po tych 5 latach. Licencjat skończyłam w kierunku nauczycielskim ale już magisterkę robiłam na kierunku kultura – media – translacja. Długo myślałam nad tłumaczeniówką, trochę broniłam się przed szkołą a jak już to myślałam tylko liceum albo studenci (hahaha). I nagle zrządzeniem losu (w sekretariacie jednej szkoły podstawowej pracowała moja koleżanka z gimnazjum) zadzwonili, że potrzebują anglisty na zastępstwo. To był 5 rok studiów więc stwierdziłam, ze spoko dam rade. Do czerwca a potem się zobaczy…

Moja obrona przed szkołą to nie dlatego, że nie lubię dzieci… to nie tak…

Wiele osób zostało nauczycielem bo miało wspaniałego nauczyciela. Ja też takich miałam, niekoniecznie tych z języka angielskiego (ale tych także:) szczególnie w liceum:) w gimnazjum i szkole podstawowej to była sinusoida.)

Dzisiaj zmarła Pani Ewa Demarczyk. Wiem, nie jestem taka stara aby ją pamiętać jak występowała na scenie. Ale moja Pani z historii w liceum, którą ja bardzo ceniłam i cenię dalej, kochała utwory Ewy Demarczyk. I w jeden poniedziałek bo rozmowie o Tańcu z Gwiazdami padło zdanie o Ewie Demarczyk i pierwsze co zrobiłam po przyjściu do domu to Youtube i sprawdzenie. Mój ulubiony utwór? Rebeka. Piękne.

Niektórzy zostają nauczycielem bo miało „słabych” nauczycieli i chcieli być lepsi i sprawić aby dzieciaki chciały się uczyć i być wzorem, co również w jakimś stopniu ma wpływ na to wszystko co robię teraz z różnym skutkiem…

I tak sobie myślę, że ten pozytywny wzór do naśladowania, który dostałam od tych dobrych nauczycieli wygrywa dlaczego jestem tu gdzie jestem.

Bo jedno słowo na lekcji czy w rozmowie czasami otwiera oczy i ma wpływ na całe życie.

Niektórzy wiedzą, że pracują z dzieciakami od 4 klasy do 8, z dorosłymi na kursach czy na uczelni. Czasem jak plan – będę pracować tylko z dorosłymi nie wyjdzie to trzeba się dostosować i zaakceptować i pamiętać, że wszystko co się robi ma wpływ na innych i że nie na wszystko ma się wpływ.

A jaka jest Wasza historia?

Posted on Dodaj komentarz

Superhero set dla 5-8 SP

Wielki zestaw dla klas 5-8 SP

Mając nadzieję w serduszku, że lekcje stacjonarne w szkołach ruszą postanowiłam zrobić prezent dla nas Wszystkich:)

Mamy jeszcze miesiąc więc jest czas żeby sobie materiały ogarnąć i przygotować;)

Mam nadzieję, że znacie już mój wielki zestaw gier i zabaw dla klas 1-4 (wpis jest tutaj:)) ale należy też coś zrobić dla klas 5-8:)

Tutaj jest też wpis z materiałami darmowymi🙂

W skład tego zestawu wchodzi: (koszt materiałów osobno to ponad 100 zł:) Tutaj macie za 50 zł:)

  • 5 zestawów I have who has (godziny, stopniowanie przymiotników, przeciwieństwa przymiotników, 3 formy czasownika, plural nouns)
  • interaktywna książeczka na 3 formy czasownika
  • Grammar pizza na okresy warunkowe, reported speech i passive voice
  • Grammar dice game – moja pierwsza gra na mówienie i utrwalanie czasów.
  • Tenses race – nauka czasów.

W zestawie prawie 300 stron materiałów. Kupić możecie go tutaj:)

Posted on Dodaj komentarz

Zestaw materiałów w pdf dla 5-8 [free]

Po urlopie postanowiłam zebrać najnowsze materiały dla klas 5-8 i wyżej w jedno:)

Materiały darmowe (wszystko razem:))

W jednym pliku – wraz instrukcja do obsługi:) prawie 200 stron

Materiały na speaking – rozgadaj swoich uczniów:)

Useful English 2 zestawy – zasada jak w tenses race – ale na pytania akcja reakcja:) Również na mówienie

Gramatyczny maraton speakingowy – można grać ćwicząc czasy, można pisać zdania, zadawać pytania:)

Bingo na reakcje dla klasy 7 i 8 do ćwiczenia przed egzaminem:)

Piotrus Pan – 3 formy czasownika

Scrambled sentences – układanka zdaniowa

Big Board Animal Game – ćwiczenie czasowników i budowania zdań.

Wszystko w jednym pliku jest tutaj🙂

Posted on Dodaj komentarz

WARSZTATY ONLINE – GRY I ZABAWY NA LEKCJACH

Serdecznie zapraszam wszystkich nauczycieli języków obcych na warsztaty pod tytułem: „Gry i zabawy na zajęciach z języka obcego”

Jak wprowadzać i utrwalać słownictwo?

Jak nie zanudzić gramatyką?

Jak rozgadać uczniów?

31.08.2020, poniedziałek, od 10 do 13 – online na zoom:)

Dla wszystkich z każdego kawałka Polski i świata:)

W cenie (69złJ)

Materiały pdf (do wyboru – zestaw dla klas 1-4 -> link do materiałów jest tutaj Wartość tego zestawu to 50 zl)

W zestawie dla klas 5-8 znajdziesz:

Interactive irregular verbs book,

grammar pizza,

grammar dice game,

8 zestawów na I have who has,

Tenses race (cena zestawu to prawie 100 zł:) więcej o tym zestawie na ->

Masz już mój zestaw a chciałabyś wziąć udział w szkoleniu? Napisz do mnie – bilet bez materiałów 29 zł:)

Zaświadczenie

Nagranie

Będą dwa bloki:

10:00 – 11:30 dla klas 1-4:)

11:30-13:00 5-8 🙂

Będzie też czas na pytania i pogawędki i wymianę spostrzeżeń 🙂

Zapisy ruszają:) – LINK DO BILETÓW

Posted on Dodaj komentarz

How to beat boredom on holidays.

To już ostatni przedwakacyjny wpis.

To był najdziwniejszy rok szkolny odkąd pracuje (zeszłoroczny strajk też nie był normą, ale rzucenie nauczycieli, uczniów i rodziców na głęboką wodę nauki zdalnej nie jest normalne).

Jeśli miałabym ocenić moją pracę i pracę moich uczniów to nauka i nauczanie angielskiego online jest super. Jest mnóstwo narzędzi, stron, materiałów właśnie online, które można wykorzystać i się przy tym nie nudzić że moja głowa mała. Z dzisiejszej perspektywy mogę stwierdzić, że sama nauczyłam się bardzo dużo.

Przed lockdownem używałam festisite, quizleta i kahoota nałogowo:)

Obecnie mój standardowy zestaw narzędzi się powiększył (i myślę, że będzie się jeszcze powiększał:))

O wordwall, quizizz, learning apps, jigsawplanet, genial.ly <3

Jestem zaskoczona jak fajnie zareagowały na lekcje online najmłodsze moje dzieci, indywidualnie i prywatnie uczę kilku 7 i 8 latków (tak, same chłopaki:)) i jestem zachwycona ich zaangażowaniem:)

O szkolnych dzieciach mogę powiedzieć, że im starsza klasa tym lepiej. Cudownie pracowały 7 i 8 klasa. 6 klasy trochę mniej ale nie będę się skupiać na negatywach.

Najtrudniejszy był początek – znalezienie platformy/aplikacji do prowadzenia zajęć, która dawałaby mi możliwość udostępniania ekranu czy możliwość aby dzieci pracowały na moim ekranie. Padło na zoom i jestem bardzo zadowolona:)

Lekcje po wystawieniu ocen pod koniec roku szkolnego też są wyzwaniem – czy to w szkolnych ławkach czy klasowych biurkach – „nie mamy książek” „ja już spaliłem wszystkie zeszyty:)”

Dlatego przygotowałam materiał na ostatnią lekcję i na wakacje -> Things to do on holidays to beat boredom.

W tym roku wakacje będą inne. Nie wiadomo czy gdzieś polecimy, jak to będzie wyglądać, czy uda się wyjechać choćby do Chorwacji (oby!!!!!) Polskie morze i góry będą oblegane (ja w sumie nie pałam miłością do polskiego morza w lato…)

Dlatego wiele dzieci będzie w domu. Tak więc na szablonie z genially stworzyłam im prezentację jak się nie zanudzić na wakacjach:)

Enjoy!! Share and enjoy:)

Można ją wysłać dzieciom, można omówić na ostatnich zajęciach. Można wykorzystać we wrześniu pytając Did you cook anything? Did you read any interesting books? Chciałabym, żeby ta prezentacja była punktem wyjściowym do dyskusji (najlepiej in English:))

Chciałabym też życzyć Wam miłych i cudownych wakacji. Odpocznijcie od komputera, planowania lekcji i walki z internetami.

Do zobaczenia we wrześniu:)

(wpisy na fb będą się myślę wakacyjnie pojawiać, także stay tuned;)

Agata