Posted on Dodaj komentarz

How to beat boredom on holidays.

To już ostatni przedwakacyjny wpis.

To był najdziwniejszy rok szkolny odkąd pracuje (zeszłoroczny strajk też nie był normą, ale rzucenie nauczycieli, uczniów i rodziców na głęboką wodę nauki zdalnej nie jest normalne).

Jeśli miałabym ocenić moją pracę i pracę moich uczniów to nauka i nauczanie angielskiego online jest super. Jest mnóstwo narzędzi, stron, materiałów właśnie online, które można wykorzystać i się przy tym nie nudzić że moja głowa mała. Z dzisiejszej perspektywy mogę stwierdzić, że sama nauczyłam się bardzo dużo.

Przed lockdownem używałam festisite, quizleta i kahoota nałogowo:)

Obecnie mój standardowy zestaw narzędzi się powiększył (i myślę, że będzie się jeszcze powiększał:))

O wordwall, quizizz, learning apps, jigsawplanet, genial.ly <3

Jestem zaskoczona jak fajnie zareagowały na lekcje online najmłodsze moje dzieci, indywidualnie i prywatnie uczę kilku 7 i 8 latków (tak, same chłopaki:)) i jestem zachwycona ich zaangażowaniem:)

O szkolnych dzieciach mogę powiedzieć, że im starsza klasa tym lepiej. Cudownie pracowały 7 i 8 klasa. 6 klasy trochę mniej ale nie będę się skupiać na negatywach.

Najtrudniejszy był początek – znalezienie platformy/aplikacji do prowadzenia zajęć, która dawałaby mi możliwość udostępniania ekranu czy możliwość aby dzieci pracowały na moim ekranie. Padło na zoom i jestem bardzo zadowolona:)

Lekcje po wystawieniu ocen pod koniec roku szkolnego też są wyzwaniem – czy to w szkolnych ławkach czy klasowych biurkach – „nie mamy książek” „ja już spaliłem wszystkie zeszyty:)”

Dlatego przygotowałam materiał na ostatnią lekcję i na wakacje -> Things to do on holidays to beat boredom.

W tym roku wakacje będą inne. Nie wiadomo czy gdzieś polecimy, jak to będzie wyglądać, czy uda się wyjechać choćby do Chorwacji (oby!!!!!) Polskie morze i góry będą oblegane (ja w sumie nie pałam miłością do polskiego morza w lato…)

Dlatego wiele dzieci będzie w domu. Tak więc na szablonie z genially stworzyłam im prezentację jak się nie zanudzić na wakacjach:)

Enjoy!! Share and enjoy:)

Można ją wysłać dzieciom, można omówić na ostatnich zajęciach. Można wykorzystać we wrześniu pytając Did you cook anything? Did you read any interesting books? Chciałabym, żeby ta prezentacja była punktem wyjściowym do dyskusji (najlepiej in English:))

Chciałabym też życzyć Wam miłych i cudownych wakacji. Odpocznijcie od komputera, planowania lekcji i walki z internetami.

Do zobaczenia we wrześniu:)

(wpisy na fb będą się myślę wakacyjnie pojawiać, także stay tuned;)

Agata

Posted on Dodaj komentarz

Pirate fun na koniec roku szkolnego dla najmłodszych

Wydaje mi się, że mam już dużo materiałów dla klas 4-8 żeby przetrwać ostatnie lekcje z cyklu:

  • “pogramy w coś?”, (ciągle w coś gramy..)
  • “nie chcemy już”, (ja też już w sumie nie chce)
  • “kiedy wakacje?”, (no właśnie kiedy…)
  • “nie mamy książek” i inne… (a ja mam książki online więc sobie poradzimy:))

Wymieniać i odpowiadać można bez końca:)

Ale ostatnimi resztkami sił i mocy udało mi się zrobić zestaw na lekcje dla klasy 2 i 3 (czwarta klasa też da radę i myślę, że nie umrze z nudów:) Przetestowałam też te gry na 1 klasie (mądry Kuba:)) i dał radę:)

3 klasa zareagowała super żywiołowo na każdą w sumie grę:) (dodało mi to siły i mocy:))

Dlatego dzielę się zestawem na 5 zadań ukrytych w łódkach:)

dobble (nowość!! nowość!!)

sudoku

battleship – statki

hidden code – na pytania o sobie

What animals are there on the farm? Po odpowiedzeniu na pytanie pojawiają się mieszkańcy farmy.

Dzieciaki dopływają do wyspy skarbów -> tutaj można wymyślić swoją nagrodę – niech to będą wakacje i koniec lekcji:)

Cały zestaw do pracy jest tutaj:)

Miłej zabawy:)

Enjoy

Posted on Dodaj komentarz

Field games -> 21 pomysłów na kolonie i półkolonie

Nie samym genial.ly człowiek żyje (i pracuje) ale też trzeba żyć (i pracować w realu).

Zbliżają się wakacje (NARESZCIE!!!) więc zbliżają się też obozy i półkolonie.

Ja próbowałam policzyć ile razy byłam na koloniach czy zimowisku jako opiekun czy kierownik (zawsze z funkcją English is fun:)), ale gubię się gdzieś przy 10 turnusie…

Na półkoloniach byłam po raz pierwszy w zeszłym roku i jest to trochę inne doświadczenie, ale dzięki Karolinie z Mówię Ci wszystko poszło świetnie;) (chociaż po pierwszym dniu byłam tak zmęczona, że jak usiadłam w końcu w domu o 17:30 to nie wstałam do następnego dnia rano chyba że toaleta:). Nawet jedzenie mi w domu podawali:)

W dobie pandemii wyjazdy i półkolonie stacjonarne są zagrożone albo nie są planowane na tak szeroką skalę jak zazwyczaj, ale mam nadzieję, że uda Wam się i mnie zorganizować dzieciakom wakacje tak aby i one miały trochę odpoczynku i abyście Wy też mogli wiadomo…

Przygotowałam kilka(naście) propozycji zabaw ruchowych i pisanych (na niepogodę ) na wakacje. Od najmłodszych do najstarszych.

1. Państwa – miasta po angielsku

2. What’s missing?

3. A snake game

4. An alphabet game

5. hot potato

6. 5 seconds

7. tic tac toe

8. 5 in a row

9. Carpet bingo – pomysł od English on fleek

10. blanket game

11. fruit salad

12. I have who has

13. unlucky number

14. battleship

15. hot envelopes

16. mafia po angielsku

17. memory challenge

18. pictionary

19. don’t say/taboo

20. football game

Cały opis i prezentacja oczywiście, że z genially:) tutaj

Miłych i spokojnych wakacji 🙂

Posted on 2 komentarze

Ludo – gra w Chińczyka na koniec roku szkolnego

Koniec roku szkolnego się zbliża. Wielkimi krokami, szybciej i dziwniej niż wcześniej.

Ten rok szkolny był mega dziwny – nie chcę jeszcze robić podsumowań ani rachunku sumienia – na to przyjdzie czas.

W zestawie gier na powtórki mam już monopoly -> tutaj od 3 do 8 klasy.

Ale chciałam też stworzyć inną grę i wpadłam na pomysł chińczyka – próbowałam dzisiaj na indywidualnych online i okazało się że szalony 7-latek kocha Ludo:) (ma się tego nosa:)

Poziom jest od 1 klasy SP do liceum (są plansze na słownictwo i na grammar) szablon jest w opcji reuse.

Tutaj jest instrukcja jak grać:

mamy 2, 3, 4, 5 drużyny (nawet jeśli dzieci jest więcej) (parami lub w trójkach:)

każda drużyna wybiera swój kolor z którego będzie startować.

losują kategorię z miejsca spin the wheel (otworzy się link do wordwalla z kategoriami na słówka lub na początek zdania:)

potem klikamy w kostkę – ona zatrzymuje się sama;)

i o tyle pól się przesuwają (jeśli jest 6 to przeskakują do koloru zgodnie z ruchem wskazówek zegara czyli z żółtego na niebieski, z niebieskiego na różowy itp itd… Aby przesunąć się po polach muszą powiedzieć daną ilość słów (lub zdań) do kategorii, która wylosowali – liczba słów (zdań) wg liczby pól na kostce.

Wygrywa ta drużyna, która pierwsza dotrze do swojego domku:)

I tak dzisiaj grałam już 3 razy, wygrałam 3 razy:)

!!! BONUS !!!

Wersja podłogowa w którą gram od jakiś 5 lat? -> pola układam na podłodze z talerzyków w różnych kolorach. Na talerzykach napisane jest 1,2,3,4,5 aby łatwiej było ogarnąć:)

Fajna powtórka, daje dużo swobody uczniom.

Enjoy and share:) genially jest tutaj 🙂

Posted on Dodaj komentarz

Podsumowanie maja 2020

Dawno dawno temu, jeszcze przed kwantarantą, lockdownem i nauczaniem zdalnym zdarzało mi się napisać podsumowujący wpis po każdy miesiącu, czy to tutaj czy na fb.

Ostatnimi czasy jednak trochę mi to umknęło – dołożę do tego jeszcze informacje o podjętej walce z nadprogramowymi kilogramami , spacerami z pieskiem oraz jazdą na rowerze to tak jakoś czas sam znika w zastraszającym tempie;)

Tak więc skupiając się tylko i wyłącznie na maju podsumuję to co powstało i z czego jestem mega dumna.

Z początkiem maja stuknęło na 2000 lajków na facebooku za co bardzo bardzo dziękuje raz jeszcze.

Poniżej lista wraz z odnośnikami do materiałów;)

Escape Room na Dzień Dziecka ze spersonalizowaną grą na klasę:) (poziom A1-A2)

Bitmoji fun – reusable szablon

Sudoku na 6 – reusable

Phrasal verbs set (ponad 130 phrasali w 7 różnych grach i quizach)

Harry Potter Escape Room na poziomie A1

4 in a row na 3 formy czasownika w zestawie na cały zestaw ćwiczeń

Singing lesson

Monopoly class revision dla klasy 4,5,6, oraz dla klasy 8

5 in a row -> powtórka słownictwa i ćwiczenie na speaking

Real life dialogues – 8 dialogów z życia wziętych:)

Not typical Escape Room

Zapraszam rownież na szkolenie z genial.ly – 20.06.2020 od 10 do 13 bilety dostępne -> tutaj

Posted on 5 komentarzy

Bitmoji fun

Jesteście odważne? Odważni? Ja czasem:)

Macie dystans do siebie? (każdy nauczyciel chyba ma…)

To może gramatyka z Wami w roli głównej?

Yeah!! Pod koniec roku szkolnego nikt już nie myśli o gramie a jednak czasem trzeba.

W jednej klasie startuje z future, w innej z past simple a następna będzie robić present perfect.

Bitmoji znam od chyba 2 lat… (pierwsza strona na www.tie24.pl)

Ale na lekcji używam od dzisiaj:)

Powstała historyjka o tygodniu Pani Jodko:) I będziemy ćwiczyć czasowniki w różnych formach:)

Genially można zapisać w taki sposób, że możecie wykorzystać (można w nim gmerać:) materiał już zrobiony (dowiedziałam się tego we wtorek:)

Więc od razu podaje dalej:)

Tutaj jest past simple

Tutaj jest to be going to.

Dodatkowo ćwiczymy wh-question, które lubią się kićkać:)

Miłej zabawy!

Pamiętajcie, w przyszłym roku jak będziecie powtarzać materiał będzie wystarczyło hasło – past simple – Bitmoji z Panią Jodko. Od razu będą pamiętać:)

Miłej zabawy!!

Enjoy

Posted on Dodaj komentarz

Phrasal verbs set

Chyba nikt nie darzy miłością phrasali…

Get up? Get in? Get on?

What’s the difference;)

No właśnie, there is a difference..

Dlatego powstało 8(!) części phrasal verbs. Ponad 130 wyrażeń na poziomie A2+/ B2

Chciałam, aby różniły się wizualnie.

Pierwsze 6 to zwykły quiz, który odsyła do następnego pytania.

Część 7&8 to gra:) Trochę jak statki 🙂

Wszystkie są zebrane w jednym genilly 🙂

download

Mam nadzieję, że Wam się przydadzą i będziecie mogli korzystać z dzieciakami albo dać im na zadanie domowe do nauczenia się:)

Dodatkowo do każdego zestawu są zrobione zadania na wordwall.

Enjoy:)

Posted on Dodaj komentarz

Rozgadaj najmłodszych – speaking time

To będzie taki wpis, żeby wracać do niego bo wszystko będzie w jednym miejscu:)

Najmłodsze dzieciaki to zawsze wyzwanie:) Nie chodzi koniecznie o wiek, ale też o poziom – Ci początkujący zawsze chcą mówić szybko i chcą efektów – NOW.

Dzieciaki w sumie, jak się je fajnie zachęci to lubią mówić i pochwalić się, że coś potrafią po angielsku:)

Więc pokażmy im, ze można;)

Mam kilka ćwiczeń:)

Nie wiem, czy pamiętacie Grammar Dice Game dla starszych -> ćwiczymy wszystkie czasy gramatyczne:)

Więc postanowiłam na tej podstawie zrobić coś dla młodszych wiekiem i wiedzą:)

Tutaj jest genially na ćwiczenie I have/ I can / I am hungry/thirsty, Can I have… What’s the weather like.

Tutaj jest ćwiczenie na wordwall -> How much is it?

Tutaj mamy ćwiczenie dialogów:) -> real life dialogues.

I mamy kilka zestawów genially na speaking – akcja reakcja:)

Zestaw 1

Zestaw 2

Zestaw 3

W każdym zestawie jest odnośnik do ćwiczeń na wordwall;) które uwielbiam:)

I chyba ostatni (so far) pomysł na rozgadanie -> 5 in a row.

Bardzo lubię tę grę -> dzieciaki również.

Zanim poznałam genially stworzyłam w power point prezentacje na gadanie dla klas 3-8 i myślę, że dalej jest to fajny materiał więc wrzucam go też tutaj🙂

Więc macie razem 11 pomysłów na rozgadanie i ćwiczenie mówienia z Waszymi kursantami i uczniami:)

Mam nadzieję, że się przydadzą i często będziecie wracać do tego wpisu:)

Enjoy:)

Posted on Dodaj komentarz

Irregular verbs set

3 formy czasownika nie są takie złe:) (po niemiecku są gorsze:)

Ze swoich materiałów w pdf jestem mega dumna (small mistakes happen…) ale to co Wam prezentuje mam nadzieje, że finalnie jest ok:)

Tak jest z grammar dice game (szykuję wersję online:)) czy grammar escape room (online escape rooms też dają rade:))

Walka z 3 formami czasowników, szczególnie dla najmłodszych (!) jest momentami jak Mount Everest….

Dlatego powstała interactive irregular verbs book.

I musiała powstać wersja online a raczej cały zestaw:)

Mamy więc:

genially: 4 in a row w 3 częściach (60 czasowników od 5 do 8 klasy)

part 1

part 2

part 3

wordwall – 3 formy czasownika część 1 i 2 oraz o rety krety

Jest i jeszcze quizziz

3 formy czasownika nie są takie złe…

damy rade:)

Enjoy:)

Posted on Dodaj komentarz

Singing lesson

Koniec roku się zbliża, ale będą też niespodziewane zastępstwa, lekcje, 5 minut do zagospodarowania:)

Warto mieć pod ręką materiał:)

Online i offline.

Są już escape roomy, dialogi, 5 in a row.

A teraz czas przyszedł na pioseneczki:)

Listening exercise—w formie zjadliwej:)

W każdej piosence jest ukryte pytanie:)

Możecie zrobić z tej prezentacji zadanie domowe, a możecie wykorzystać 4 piosenki na osobnych lekcjach i dostać 4 osobne odpowiedzi na pytania:)

Gotye -> What do teachers drink? Coffee? Tea? Water? Wine? Your students will know;)

Daniel Powter -> How old is the Queen? (94…)

Dotan -> Who wrote Romeo and Juliet? (Shakespeare)

Tones and I-> Where is Stonehenge? (In England)

Prezentem jest piosenka Enrique -> Bailando

 Więc w zasadzie z zadania domowego, jeśli zdecydujecie się na taką formę dostajecie 4 słowa – łatwo sprawdzić czy zrobili zadanie:)

No i bonus -> czy dotarli do mojego ukochanego Enrique (tak wiem, że on nie potrafi śpiewać, nie ważne:)

Miłych lekcji:)

Materiał jest tutaj🙂

Teacher’s jest tutaj -> dodatkowe karty pracy, które można wydrukować i zalaminować:) kiedyś:)

Enjoy:)