Posted on Dodaj komentarz

My StoryBits – 4 pomysły na obrazki

StoryBits mam od niedawna,  ale już je kocham!     

Zestaw kart konwersacyjnych składa się z 54 pięknych obrazków, które można wykorzystać do ćwiczenia konwersacji, gramatyki oraz pisania. Zaraz opowiem wam jak możecie to zrobić.

Co bardzo ważne, obrazki są naprawdę interesujące i  bardzo ciekawe.

Uwaga! Karty zostały zaprojektowane z myślą o młodzieży i dorosłych kursantach. Dlatego, jeśli planujecie wykorzystać je na zajęciach w szkole podstawowej, warto przed zajęciami oddzielić obrazki, które nie nadają się dla najmłodszych od reszty. 

Pomysł nr 1.

Sprawdzi się nawet w dużych grupach! Uczniów dzielimy na mniejsze grupy, np. 3 osobowe. Rozdajemy 1 kartkę A4 na zespół. Następnie dzieci piszą liczby od 1 do 5 na kartce. Nauczyciel wybiera obrazek i pokazuje  go wszystkim dzieciom przez  10-15 sekund. Następnie grupy się rozchodzą w różne miejsca w klasie (każdy zespół osobno) i zapisują odpowiedzi na 5 pytań, które zadaje nauczyciel. Następnie sprawdzamy odpowiedzi i przyznajemy  punkty – poprawna odpowiedź – 1 punkt. Pokazujemy 10-15 obrazków zależy ile mamy czasu i czy dzieciom się zabawa nie dłuży       .

Pomysł nr 2

Do tego zadania potrzebujemy kartki A4 dla każdego ucznia lub pary – w zależności od tego na jaki tryb pracy się decydujemy. Każdy uczestnik zabawy dostaje obrazek oraz kartę. Prosimy aby na białych kartkach A4 napisali jak najwięcej słów i zdań związanych z obrazkiem, który dostali. Dajemy na to zadanie około 10-15 minut. W starszych klasach możemy dodać zwroty związane z opisywaniem obrazka: in the picture I can see, the picture shows, in the background, in the foreground. Lub poprosić o opis całego obrazka. Po napisaniu zdań/słówek zbieramy karty obrazkowe i kartki na których dzieci pisały. Następnie mieszamy obrazki i ponownie rozdajemy uczniom. Nauczyciel czyta na głos opis obrazka, słówka i frazy spisane wcześniej przez uczniów na kartce.  Uczeń, który ma opisywany obrazek zgłasza się i dopasowuje obrazek do tekstu. Może sam coś dodać np. jedno zdanie dodatkowo.

Pomysł nr 3

Do wykonania tej zabawy potrzebujemy minutnik, np. z gry 5 sekund lub jakiś inny timer. Ustawiamy na 5 lub 10 sekund i wybieramy obrazek. Ja zaczynam od najłatwiejszych obrazków. Następnie pokazujemy uczniowi grafikę. Zadaniem ucznia jest nazwanie jak największej ilości przedmiotów przedstawionych na karcie.

Pomysł nr 4

True/False

Ponownie dzielimy klasę na kilka grup i rozdajemy obrazki. Uczniowie tworzą zdania (używając konkretnego czasu gramatycznego, który z góry narzucimy – np. past simple) Po ułożeniu 10 zdań grupy zamieniają się  miejscami i wykonują zadanie, które polega na przeczytaniu zdań i określeniu, czy są one prawdziwe czy fałszywe.

Mam dla Was niespodziankę;) Na tajemne hasło agatajodko2019 otrzymacie 15 % rabatu. Kod uaktywni się 30.03 i będzie ważny do 14.04 włącznie

Rabat 15% dotyczy tylko i wyłącznie StoryBits oraz produktów zbiorczych, w skład których wchodzą również karty np. zestawu StoryBits i Story Cubes Link do produktu jest tutaj.

Miłego korzystania i miłej zabawy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *