Patyczki laryngologiczne są dość tanim narzędziem nauczyciela i można na nich zrobić wszystko. Od gramatyki po naukę słówek.
Poniżej pokażę Wam jak wykorzystuję patyczki na zajęciach:)
Kaboom – ja mam w formie Bang:) na patyczkach piszemy/ naklejamy obrazki bądź napisy ze słówkami wkładamy do pudełka dzieci losują i odpowiadają. Jak wyciągną patyczek to tracą punkt. Są różne zasady grania. Na pary, drużyny, indywidualnie zależy jak dużą mamy grupę.
3 formy czasownika – po jednej stronie piszemy po polsku po drugiej po lewej strony bezokolicznik a po prawej 2 i 3 formę czasownika😎 losują i powtarzają.
Imiona – Ola do odpowiedzi😟Na patyczkach piszemy imiona dzieci w klasie. Prosimy o niezgłaszanie się. Nauczyciel losuje imię dziecka, które będzie odpowiadało. (Tu ja bym też zaangażowała dzieci do losowania patyczków – miały by frajdę🙃
Można tez mieć pytania szczegółowe – What’s your favourite…? What do you do in the mornings? What’s your hobby?
Ja używam na patyczki w zabawie🍟 grammar chips. I są to moje ulubione ćwiczenia. Potrzebujemy jeszcze opakowań po frytkach z Maka🍟 można iść do najbliższego, ja tak zrobiłam😎 Pani się zdziwiła po co mi opakowania po frytkach, ale mi dała🤝 i mam na czasownik to be/have got/ can i inne czasy jakie bym chciała ćwiczyć.
Na patyczkach piszemy zdania z luką np. I __________ a cat. I __________ dance. She ____________ (watch) TV. I na tablicy można napisać określniki czasu jeśli chcemy ćwiczyć czas. Potem prosimy aby dzieci mówiły zdania twierdzące, przeczące i pytające. Trzeba pamiętać, że trzeba mieć taką liczbę patyczków ile jest osób w klasie, żeby reszta się nie nudziła. Można też robić to ćwiczenie wężykiem. Jedna osoba mówi twierdzenie, następna przeczenie, następna pytanie. I taki drill🔨
Enjoy
Agata