Opublikowano Dodaj komentarz

Coding fun

Ta zabawa towarzyszy mi częściej lub rzadziej od kilku lat. Jest bardzo prosta – ćwiczymy mówienie, logikę i kreatywność.

Co najważniejsze – przy minimalnych środkach i zaangażowaniu nauczyciela mamy super zabawę.

Co potrzebujemy – >

Flashcards

kolorowe kartki lub pianki (ja mam takie pianki kolorowe pocięte na mniejsze kwadraciki)

Jak gramy spokojnie możemy grać w grupie 5-10 osobowej ale może być też mniej bądź więcej dzieci.

Na tablicy wieszamy za pomocą magnesów (albo układamy na podłodze i siadamy z dziećmi na podłodze) flashcards i powtarzamy słówka. Następnie pod każdym słówkiem dodajemy kolor – np. a snake – green (zielona kartka), a tiger – brown (brązowa kartka) itp. Itd. Ja bym zrobiła max 6 – 8 słówek.

Flashcards można podpisać.

Ja korzystam z materiałów na www.anglomaniacy.pl  ale możecie mieć swoje flashcards do podręczników z których korzystacie. Możecie też korzystać z gry I have who has…

Albo tę przepiękną prezentację stworzoną w genially, którą można używać online (slajd z napisem online można układać na tablicy multimedialnej lub na komputerze – kolorowe kwadraciki się przesuwają:)

Można pobrać też wersję pdf do drukowania tutaj:)

Uczniowie czytają słówka – żeby wiedzieli jakie słówka są:)

Pomysł nr 1

Następnie układam kolory odpowiadającym danym słówkom w różnej kolejności – bardzo pomieszane i uczniowie po kolei „czytają” słówka z kolorów.

Pomysł nr 2.

Mam kolorowe pianki ułożone w różnych kolorach i czytam słówka a uczniowie muszą wziąć odpowiedni kolor pianki i ułożyć taki kod.

Pomysł nr 3.

Have you got, Do you like…

Przy nauce zwierzątek uczniowie biorą każdy kolor odpowiadający słówek ale z tych wszystkich słówek wybierają 3 a my po kolei pytamy: Have you got a hamster – jeśli dziecko wybrało taki kolor to odpowiada Yes, I have, jeśli nie – wiadomo – No, I haven’t.

Mogą też losować kolory z kapelusza/ czapki i chowają w rączce – zaglądają tak żeby nauczyciel nie widział i pytamy Have you got…?

Na jedzonko – kolory przy jedzeniu i dzieci pytają siebie nawzajem – Do you like… a plum? Jeśli dziecko lubi dany owoc/jedzenie to zabiera karteczki/pianki i odpowiadające danemu jedzeniu i tak kilka kolejek. A na końcu podsumowuje. Jeśli odpowiada, że nie lubi to nie zabiera karteczki/pianki.

Takie ćwiczenia można zrobić na co chcecie – serio – każdy zestaw słówek – czasownik  can też wyjdzie super;)

Enjoy:)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *