Posted on 2 komentarze

Bitmoji fun

Jesteście odważne? Odważni? Ja czasem:)

Macie dystans do siebie? (każdy nauczyciel chyba ma…)

To może gramatyka z Wami w roli głównej?

Yeah!! Pod koniec roku szkolnego nikt już nie myśli o gramie a jednak czasem trzeba.

W jednej klasie startuje z future, w innej z past simple a następna będzie robić present perfect.

Bitmoji znam od chyba 2 lat… (pierwsza strona na www.tie24.pl)

Ale na lekcji używam od dzisiaj:)

Powstała historyjka o tygodniu Pani Jodko:) I będziemy ćwiczyć czasowniki w różnych formach:)

Genially można zapisać w taki sposób, że możecie wykorzystać (można w nim gmerać:) materiał już zrobiony (dowiedziałam się tego we wtorek:)

Więc od razu podaje dalej:)

Tutaj jest past simple

Tutaj jest to be going to.

Dodatkowo ćwiczymy wh-question, które lubią się kićkać:)

Miłej zabawy!

Pamiętajcie, w przyszłym roku jak będziecie powtarzać materiał będzie wystarczyło hasło – past simple – Bitmoji z Panią Jodko. Od razu będą pamiętać:)

Miłej zabawy!!

Enjoy

Posted on Dodaj komentarz

Phrasal verbs set

Chyba nikt nie darzy miłością phrasali…

Get up? Get in? Get on?

What’s the difference;)

No właśnie, there is a difference..

Dlatego powstało 8(!) części phrasal verbs. Ponad 130 wyrażeń na poziomie A2+/ B2

Chciałam, aby różniły się wizualnie.

Pierwsze 6 to zwykły quiz, który odsyła do następnego pytania.

Część 7&8 to gra:) Trochę jak statki 🙂

Wszystkie są zebrane w jednym genilly 🙂

download

Mam nadzieję, że Wam się przydadzą i będziecie mogli korzystać z dzieciakami albo dać im na zadanie domowe do nauczenia się:)

Dodatkowo do każdego zestawu są zrobione zadania na wordwall.

Enjoy:)

Posted on Dodaj komentarz

Rozgadaj najmłodszych – speaking time

To będzie taki wpis, żeby wracać do niego bo wszystko będzie w jednym miejscu:)

Najmłodsze dzieciaki to zawsze wyzwanie:) Nie chodzi koniecznie o wiek, ale też o poziom – Ci początkujący zawsze chcą mówić szybko i chcą efektów – NOW.

Dzieciaki w sumie, jak się je fajnie zachęci to lubią mówić i pochwalić się, że coś potrafią po angielsku:)

Więc pokażmy im, ze można;)

Mam kilka ćwiczeń:)

Nie wiem, czy pamiętacie Grammar Dice Game dla starszych -> ćwiczymy wszystkie czasy gramatyczne:)

Więc postanowiłam na tej podstawie zrobić coś dla młodszych wiekiem i wiedzą:)

Tutaj jest genially na ćwiczenie I have/ I can / I am hungry/thirsty, Can I have… What’s the weather like.

Tutaj jest ćwiczenie na wordwall -> How much is it?

Tutaj mamy ćwiczenie dialogów:) -> real life dialogues.

I mamy kilka zestawów genially na speaking – akcja reakcja:)

Zestaw 1

Zestaw 2

Zestaw 3

W każdym zestawie jest odnośnik do ćwiczeń na wordwall;) które uwielbiam:)

I chyba ostatni (so far) pomysł na rozgadanie -> 5 in a row.

Bardzo lubię tę grę -> dzieciaki również.

Zanim poznałam genially stworzyłam w power point prezentacje na gadanie dla klas 3-8 i myślę, że dalej jest to fajny materiał więc wrzucam go też tutaj🙂

Więc macie razem 11 pomysłów na rozgadanie i ćwiczenie mówienia z Waszymi kursantami i uczniami:)

Mam nadzieję, że się przydadzą i często będziecie wracać do tego wpisu:)

Enjoy:)

Posted on Dodaj komentarz

Irregular verbs set

3 formy czasownika nie są takie złe:) (po niemiecku są gorsze:)

Ze swoich materiałów w pdf jestem mega dumna (small mistakes happen…) ale to co Wam prezentuje mam nadzieje, że finalnie jest ok:)

Tak jest z grammar dice game (szykuję wersję online:)) czy grammar escape room (online escape rooms też dają rade:))

Walka z 3 formami czasowników, szczególnie dla najmłodszych (!) jest momentami jak Mount Everest….

Dlatego powstała interactive irregular verbs book.

I musiała powstać wersja online a raczej cały zestaw:)

Mamy więc:

genially: 4 in a row w 3 częściach (60 czasowników od 5 do 8 klasy)

part 1

part 2

part 3

wordwall – 3 formy czasownika część 1 i 2 oraz o rety krety

Jest i jeszcze quizziz

3 formy czasownika nie są takie złe…

damy rade:)

Enjoy:)

Posted on Dodaj komentarz

Singing lesson

Koniec roku się zbliża, ale będą też niespodziewane zastępstwa, lekcje, 5 minut do zagospodarowania:)

Warto mieć pod ręką materiał:)

Online i offline.

Są już escape roomy, dialogi, 5 in a row.

A teraz czas przyszedł na pioseneczki:)

Listening exercise—w formie zjadliwej:)

W każdej piosence jest ukryte pytanie:)

Możecie zrobić z tej prezentacji zadanie domowe, a możecie wykorzystać 4 piosenki na osobnych lekcjach i dostać 4 osobne odpowiedzi na pytania:)

Gotye -> What do teachers drink? Coffee? Tea? Water? Wine? Your students will know;)

Daniel Powter -> How old is the Queen? (94…)

Dotan -> Who wrote Romeo and Juliet? (Shakespeare)

Tones and I-> Where is Stonehenge? (In England)

Prezentem jest piosenka Enrique -> Bailando

 Więc w zasadzie z zadania domowego, jeśli zdecydujecie się na taką formę dostajecie 4 słowa – łatwo sprawdzić czy zrobili zadanie:)

No i bonus -> czy dotarli do mojego ukochanego Enrique (tak wiem, że on nie potrafi śpiewać, nie ważne:)

Miłych lekcji:)

Materiał jest tutaj🙂

Teacher’s jest tutaj -> dodatkowe karty pracy, które można wydrukować i zalaminować:) kiedyś:)

Enjoy:)

Posted on Dodaj komentarz

5 in a row online

Pamiętacie dokładankę?;) Bardzo lubię w nią grać. Jest element rywalizacji i trochę szczęścia;)

No i online wersja też da radę:)

Przygotowałam zestaw 3 dla dzieciaków z klas 1-3, ale ze starszymi klasami też da radę – np ułóż zdanie, zadaj pytanie;)

Pod białymi kwadracikami kryją się obrazki i cyferki dlatego jest to dość uniwersalny materiał a taki lubimy najbardziej:)

Jak gramy? Dzielimy grupę na dwie drużyny, wybierają kolor. Następnie wybierają, który kwadracik chcą odkryć – można im dać dostęp lub muszą powiedzieć row/line 1 square 1:)

Zabierają kwadracik a tam mogą zobaczyć – obrazek, cyferkę, puchar i koniczynkę.

Jeśli trafili na obrazek lub cyferkę – mówią co to, skojarzenie, zdanie – co chcecie:) i układają swój kolor kwadracika (przeciągamy).

Trafili na puchar? – świetnie – wygrali rundę:)

trafili na koniczynkę? – nie muszą nic mówić albo możecie zadać pytanie i muszą odpowiedzieć i wtedy dostają punkt;) czyli mogą przeciągnąć swój kolorowy kwadracik.

Kto wygrywa? ta drużyna, której udało się ułożyć swoje kolory w rzędzie od lewej do prawej lub z góry na dół. Można ułatwić i np 3 pod rząd:) zasady można dostosować indywidualnie do grup:)

Jest to trudne bo mogą sobie przeszkadzać ale jest fun:D

Zestawy są 3:

part 1

part 2

part 3

Miłej zabawy z najmłodszymi:)

Posted on 5 komentarzy

Dialogi reaktywacja – part 1

Dawno, dawno temu, za siedmioma górami, za siedmioma lasami, kiedy nie wiedziałam, że istnieje genially powstał wpis z dialogami:)

Ale przyszedł czas na upgrade tychże materiałów:)

I tak, jak na razie, powstało 8 dialogów, ale są w planach też kolejne:)

W niektórych są nagrania -> u lekarza, personal questions, w kinie oraz w kawiarni. Do reszty chciałabym dołożyć dźwięk, jednak znalezienie stron, które umożliwiają darmowe nagrywanie dźwięków w większej ilości jest trudne:)

Na szczęście udało się stworzyć te dialogi:)

Mamy dialogi:

W restauracji

W sklepie z ubraniami

W kawiarni

W hotelu

U lekarza

W kinie

Personal Questions,

W sklepie z pamiątkami

Mam nadzieję, że się przydadzą:) W końcu speaking trzeba ćwiczyć zawsze;)

Nawet jeśli nie wiemy kiedy będzie można wypróbować dialog w praktyce:)

Posted on 9 komentarzy

Not typical Escape Rooms A1-B2

Chyba jestem psycho:)

Bo to, że uzależniona to już wiem:)

Lubię robić i bawić się w Escape Room. Byłam nawet w dwóch w realu:) Czy się udało wyjść pozostawię słodką tajemnicą:)

W swoich materiałach mam dwa Escape roomy -> na Wielkanoc dla młodszych i na gramę dla klasy 8. W PDF dostępne są w sklepie😉

W czasach online potrzebujemy (chcemy) online escape room i tutaj Genially (again) daje nam cudowne możliwości. (W dalszym ciągu to nie jest lokowanie produktu, oprócz radości moich dzieci i mojej własnej innych profitów nie ma;))

Wśród moich podopiecznych mam dzieciaczki od 1 (!) klasy szkoły podstawowej po maturzystę i dorosłych. (wiem, wiem, armagedon organizacyjny)

W szkole dzieciaki są od 4 do 8 klasy (im starsze tym lepsze, jak….:)) Chociaż te maluchy też mają w sobie urok, a mnie akurat trafiły się w sumie prawie same chłopaki…:)

Dlatego musiałam (chciałam) mieć ER dla każdego (plotki nawet online się rozchodzą – Pani Agata dała nam Escape room a wam niee!!)

Tego nie chcemy… więc mamy dla każdego.

Dla klasy 2-3 – Zagadka czy trafimy do parku?

Dla klasy 4-5 – czy uda się dotrzeć do dżungli?

Dla klas 5-6 – czy trafimy na plażę?

Dla klasy 7 i więcej – czy polecimy samolotem?

Robiłam już z klasami i dzieciakami:)

Mam nadzieję, że nie jest za trudne/ za łatwe. Tam gdzie trzeba, dołożyłam wskazówki. Jeśli coś jest nie jasne. Piszcie;)

Milej zabawy wszystkim i sobie;)

Have fun!

Posted on 4 komentarze

Monopoly – class revision

Z planszówek największą miłością pałam do Tajniaków, Scrabble oraz Eurobusiness -zawsze chciałam być bankierem:D

Już nie będę pisała, że obecnie nie da się pograć z dzieciakami w planszówki, więc…

Po prostu, ze względu na koniec roku szkolnego i początek nowego oraz na powtórki jakie robimy w klasach, przygotowałam Monopoly do klas 4-6. Monopoly jest bardzo subjektywne – i zrobione pod moje dzieciaki – troche rozszerzone słownictwo, ale w grach chodzi o to, żeby było ambitnie i angażująco:)

Zasady są proste – dzielimy grupę na 4 drużyny – rzucają kostką idą polami. Po drodze zbierają punkty.

3 punkty za łatwe pytanie ze słownictwa (zazwyczaj jest to wymień 5…)

5 punktów za trudne zadanie ze słownictwa (ćwiczenie do wykonania w wordwall)

!? i pola dodatkowe – speaking, questions np jeśli uczeń potrafi zrobić nie traci punktów, jeśli nie to np drużyna traci dwa punkty. I po przejściu całej planszy, liczymy punkty.

W każdym zestawie jest podział na speaking, grammar i vocabulary.

Poniżej jest lista do grammar & vocabulary

Class 4 -> tutaj

  1. Toys
  2. Family
  3. Clothes
  4. Food
  5. Body
  6. House
  7. Countries nationalities
  8. Hobbies  Daily activities
  9. Weather/
  10. appearance
  11. To be
  12. Have got
  13. Can
  14. Present simple
  15. a/an
  16. there is/are
  17. plural
  18. possesive
  19. wh-questions
  20. present continuous

class 5 -> tutaj

  1. Food & Animals
  2. Body & Health
  3. Tv programmes & House
  4.  Jobs adjectives & family
  5. Appearance & Personality adjectives
  6. Clothes & In town
  7. Hobbies & days & months & season
  8. Sport and equipment & weather
  9. Means of transport & school
  1. To be/ Have got/ Can
  2. Present simple
  3. Present continuous
  4. Was/were
  5. Irregular verbs
  6. a/an plural / possesive pronoun
  7. comperative & superlative
  8. regular past simple
  9. prepositions of time and place
  10. wh-questions

class 6 -> tutaj

  1. Household chores
  2. Animals and body parts
  3. Health
  4. Clothes and appearance
  5. Landscape & natural features
  6. Human body organs
  7. Character and personality
  8. Every day activities
  9. Materials and technology
  10. Food and cooking
  1. Modal verbs
  2. Some any/ a little / little/ a few / few
  3. Countable / uncountable / containers
  4. Past simple
  5. Present perfect
  6. Future simple
  7. Comperative and superlative
  8. Pres.sim vs continuous
  9. Wh-question words
  10. Adjectives & adverbs

Mam nadzieję, że powtórka będzie dzięki temu przyjemnością, a przypomnienie we wrześniu, czy on-line czy off-line też da rade:)

Have fun:)

P.S Pozdrawiam z Sandomierza:)

Posted on 5 komentarzy

Reakcje językowe online part 2 + torch

Pod ostatnimi materiałami na fb i tutaj dawaliście znać, że materiały super:) więc idę za ciosem.

Ciąg dalszy nastąpił i jeszcze nastąpi:)

Reakcje językowe + ukryte zadania;) Same dopasowanie jest nudne;)

  1. Pierwsza prezentacja – What’s missing? Uczniowie odpowiadają na pytania, po poprawnej odpowiedzi, przechodzimy do następnego slajdu i tam znika nam jeden obrazek – uczniowie mówią jaki:)
  2. Druga prezentacja – What’s the idiom? Uczniowie odpowiadają, za każdą poprawną odpowiedź dostają literkę:) Zgadują hasło:) Hasło -> piece of cake.
  3. Trzecia prezentacja – Battleship – najtrudniejsza:) chyba. Uczniowie piszą w zeszycie podobną tabelkę. Następnie po naciśnięciu + pojawiają się odpowiedzi/reakcje na te pytanie/zdanie – uczniowie muszą wybrać poprawną i w rubryce A1 wpisują literkę, która pasowała do odpowiedzi, którą wybrali, w zeszytach. Następnie po odpowiedzeniu na 20! reakcji i pytań otrzymują kod (na następnym slajdzie) i muszą odszyfrować kod. Hasło – Once in a blue moon.

Obiecałam inne materiały, ale te sprawiają mi ogromną frajdę:)

W międzyczasie muszę ogarniać jeszcze inne zadania dla 5 i 6 klasy.

Dlatego taki bonus tutaj:)

Latarka – torch na past simple.

Jest fun:)

Trzymajcie się zdrowo.